Brutal Legend

Som ett nyvaknat fan av bra lite hårdare musik, kände jag att kombinationen av hårdrock/metal och tv-spel inte kan gå fel.
Inte heller med tanke på att jag faktiskt också tycker Jack Black är en skön karaktär(om än, kanske inte tidernas bästa skådis)
Så här sitter vi nu, med spelet Brutal Legend.
Helt klart en orginell ide, med störtskön musik och goa karaktärer.
Som hård badass utrustad med yxa, en elgitar och en grym bil utforskar du den värld som är hårdrockens alternativa universum till vår värld. Och det är en mörk värld, befolkad av demoner, människoslavar och även en hel del zombilikande "emos"
Det är en salig blandning på spelmoment, där alltifrån nitrostinn bilkörning till hederligt yxslaktande mixas med rts i stor skala.
Och även om jag inte är klar med spelet än, är det där jag tycker spelet fallet. I rts momentet är det "för mycket" att hålla koll på, mindre tydlig struktur på vad jag entligen ska göra, samt mycket svårare än andra uppdragen.
Men spelet i sin helhet är fortfarande en underbar godispåse, med många av mina favoritsmaker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0