Träning v.5

Jag ska nu in på vad jag tror är min 5 vecka med periodisk fasta och ett ganska hårt träningstempo.

De senaste veckorna har jag lagt ganska mycket fokus på styrketräning samt kickboxningen som jag har 2ggr i veckan.
Ren konditionsträning har det inte blivit så mycket av, då jag inte riktigt hinner med det också, samt att jag tycker det är riktigt tråkigt. Dock har jag faktiskt hunnit med något varv runt munksjön, så en liten klapp på axeln ialla fall :)

Styrketräningen har gått bra. Kör tillsammans med en kompis, och det är verkligen inte fel med lite hjälp på gymmet. Det gör att jag anstränger mig mer och siktar på högre vikter.
Träningsupplägg en vecka ser ut enligt följande:
Mån: 19,00-20,30 Kickboxning. Antingen sparring eller teknikpass med fys. Riktigt tungt och roligt. Gissar på en ganska hög förbränning den här tiden, och utgör grunden för min kondition och uthållighetsträning.
Tis: 17,00-18,00 Styrketräning. 3-split. Bröst/triceps. 3-4 övningar för bröst och 2-3 övningar för triceps, beroende lite på vilka övningar vi kör
Ons: 17,00-18,00 Styrketräning. 3-split. Rygg/Biceps. 3-4 övningar för rygg och 2-3 övningar för biceps. Kör ganska tungt och siktar på 6-8 rep per set 3-4 set per övning.
Tor: 19,00-20,30 Kickboxning igen. Samma som måndag
Fre: 17,00-18,00 Styrketräningen igen. 3-split.. Brukar bli axlar/mage. 2-3 övningar för axlar och 2-3 övningar för mage.
Lör eller Sön. Någon gång under dagen. Styrketräning. Beroende på hur helgen ser ut och vad jag känner för. Minst 1 vilodag blir det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0