Kost v5

Som jag skrev i det tidigare inlägget så har jag använt mig at periodisk fasta under den senaste tiden för att få kontroll på kroppen och för att få bra resultat av träningen.
Periodisk fasta går ut på att jag äter den mat jag vill få i mig i 8 timmar, för att sedan fasta under ca 16 timmar.
Sockerfria drycker samt sockerfria tugummin och vatten är helt okej, annars är det inget jag "får" äta under de 16 timmarna.
Detta är egentligen inte ett sätt att gå ned i vikt, utan mer ett sätt att effiktera hur kroppen arbetar runt träning och för att få en bra kontroll på hur mycket jag äter.
Genom att äta ett mindre mål mat när jag bryter fastan, ett mellanmål kort innan träning och sedan resterande mat 1-2ggr kort efter träningen kan jag maximera hur kroppen återhämtar sig efter ett hårt fyspass, även då jag ligger på kcal-minus.
Som de flesta vet går det inte att bygga några nämnvärda mängder muskler på kcal-minus, och det är jag väl medveten om. Dock går det att bränna lagom mycket fett utan att allt för mycket muskler ska gå till förbränning också, och det är där vi har målet.
Att lyckas gå ned maximalt i fett% utan att för den delen kosta på sig stora muskelförluster.
Och kollar vi hur det gått på gymmet den senaste tiden har jag verkligen lyckats med det.
Kollar vi vikt och mått från det att jag började tills nu står det enligt följande
Vikt: Förr ca 72kg. Idag ca 69 kg. Klart godkänd viktnedgång då fokus inte är direkt viktnedgång, utan bra visuella resultat på kroppen.
Mått.
Mage: Förr ca 85-86cm. Idag 81-82cm. Här märker jag en stor skillnad, den lilla putmage man hade är borta och lovehandles börjar sakta med säkert försvinna. Mer och mer blodådror på kroppen börjar synas, och muskelkonturer börjar komma fram. Musklerna är också mycket hårda, vilket vi tycker om :)
Bröst. Förr ca 100-102. Idag ca 102-105 cm. Osäker på de exakta måtten, men ser ingen minskning, vilket är positivt då jag blivit hårdare över bröstkorgen, med tydligare muskler, utan att tappa nämnvärt i mått
Arm: förr ca 33, idag ca 35 cm. Samma här, ökning med tydligare muskler och påbörjan till tydliga blodådra.

Summer ing än så länge är att jag lyckas gå ned i vikt, bibehålla en bra träningsvolym utan nänmnvärd trötthet och fortfarande få äta "normal" mat. Senaste veckor räknar jag inte ens kcal, utan fokuserar på bra mål mat efter träningen, och helt tydligen verkar det fungera :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0